Mokslinis darbas apie Naftos terminalo plėtrą 5
Tęsiame ketvirtoje mokslinio darbo dalyje paskelbtą informaciją apie objekto aprašymą.
Siekiant sumažinti LOJ nugaravimą dėl nesandarumo tarp pontono ir talpyklos sienelių naudojamos specialios sandarinimo priemonės (3 pav.).
3 pav. Sandarinimo priemonės tarp pontono ir talpyklos sienelės schema [5]
Sandarinimo priemonės lengvai montuojamos pačioje talpykloje, neturi žaibą sukeliančių detalių, yra atsparios naftos produktų, jūrinio vandens, rūgščių ir šarmų poveikiui, pasižymi dideliu hermetiškumo laipsniu, atsparios šalčiams, turi ilgą eksploatavimo laikotarpį [5]. Sandarinimo priemonių medžiaga neturi žalingo poveikio aplinkai (ekologiškai nekenksmingos).
Apatinėje padėtyje pontonas liečiasi su stacionaria 1,8 m aukščio atrama arba pontonas gali turėti kelias plaukiojančias pastovaus ar kintamo aukščio atramas, kurios užfiksuotos ant plūdurų kronšteinų.
Estakados
Tai naftos terminalo dalis produktų, transportuojamų geležinkelio keliais, pakrovimui ir iškrovimui. Šioje dalyje išsidėstę: geležinkelio keliai, pakrovimo-iškrovimo estakados ir aikštelės, įvairios paskirties technologiniai vamzdynai, siurblinės prie estakados naftos produktų perpumpavimui [23].
Tipinė pakrovimo – iškrovimo estakada pavaizduota 1 paveiksle, pastatyta iš surenkamų gelžbetoninių elementų, fundamentinių plytų, vertikalių rėmų ir stambių panelinių plytų pakloto.
Yra išrasti devyni šio tipo estakados variantai, kurių kiekvienas turi tris pagrindines grandis: pirminę, vidurinę ir galutinę. Šių grandžių skaičius priklauso nuo estakados ilgio. Estakados įrengiamos kartu su pripilamaisiais įrenginiais su pakeliamu mechanizmu apribojant pripylimą.
Cisternų aptarnavimui kiekvienoje estakados pusėje yra atlenkiamieji tilteliai su atsvarais. Taip pat įrengiamas ir automatinio pripylimo įrengimas. Vienoje estakadoje galima užpilti iki keturių rūšių naftos produktų. Šiuo metu tobulinami ir išleidžiami įrenginiai apatinio naftos produktų išpylimui ir pripylimui.
6 pav. Pakrovimo – iškrovimo estakada [23]
6 dalis.
Penkta mokslinio darbo dalis paskelbta: 2015-05-01